czwartek, 19 kwietnia 2012

Ciasteczkowe lody

Do lata jeszcze trochę, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zajadać się lodami nawet w zimne i pochmurne dni.  Np. lodami z ciasteczek. Zrobiłam je w ubiegłym roku jako poczęstunek do szkoły z okazji urodzin mojej córki. Dzieci były zachwycone. Przepis i wykonanie były bardzo proste. Ciasteczka maślane plus odrobina kremu z masła i cukru oraz 3 kolory lukru plastycznego. Najtrudniejsze jest zapewne zdobycie foremki do wycinania ciastek w kształcie loda. Ja swoją foremkę zakupiłam kilka lat temu w którymś z dyskontów typu Netto czy Lidl. Zestaw zawierał blaszkę do pieczenia ciasteczek i około 20 różnych foremek i kosztował jakieś 5 Euro. Takie zestawy najczęściej znaleźć można w sklepach w okresie przedświątecznym. Foremki są z plastiku, więc zapewne nie wytrzymają wieków, ale wybór wzorów jest tak duży, że warto się skusić, zwłaszcza, jeśli ktoś piecze często ciasteczka.

Ciasteczkowe lody


PRZEPIS:

250 ml miękkiego masła
250 ml cukru
1 jajo
wanilia (1 laska - miąższ, lub pół buteleczki aromatu)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
500 g mąki pszennej

Ciasto zagniatamy,  łącząc wszystkie składniki.


Wkładamy do lodówki, zawinięte w folię spożywczą, na 30 min.


Teraz wystarczy ciasto rozwałkować na odpowiednią do foremki grubość, tak aby wzór wafla był odciśnięty, a następnie wyciąć ciasteczka i ułożyć na blasze pokrytej papierem do pieczenia lub folią aluminiową. Moje ciasteczka miały grubość ok. 1cm przed pieczeniem. W trakcie pieczenia oczywiście jeszcze urosły.




Ciasteczka pieczemy w nagrzanym do 180 stopni Celsjusza piekarniku, około 6 min, do czasu, aż brzegi lekko zbrązowieją. Ciasteczka powinny być lekko wilgotne w środku.


Po wystygnięciu górną część smarujemy ulubionym kremem i układamy 3 kolorowe kółka wycięte z lukru plastycznego. Lody na zimne dni gotowe. 
UWAGA! Ciasteczka są przepyszne, więc ciężko poprzestać na jednym. 

Smacznego.

5 komentarzy:

  1. Mam taką foremkę :) Zapisuję sobie do zrobienia te ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogłabyś napisać gdzie ją zdobyłaś? Być może przyda się to komuś.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupiłam na Allegro wielki zestaw 100 różnych plastikowych foremek http://babeczkowo.pl/_var/edytor/zenker100.jpg :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, wygląda dokładnie jak mój :) Motylka właśnie do babeczek używałam.

      Usuń
  4. Ten zestaw chyba też bywa w hipermarketach, ale nie jestem pewna. Na święta tymi foremkami wycinałam pierniczkowe literki, które później przywiązywałam zamiast etykietek do prezentów :)

    OdpowiedzUsuń

  © Blogger template 'Morning Drink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP