czwartek, 5 kwietnia 2012

Wielkanocny koszyczek

Za kilka dni Wielkanoc i wielu z Was poszukuje na pewno pomysłów na słodkości. Chętnie pomogę. Ten torcik zrobiłam w ubiegłym roku.
Tort wielkanocny
Wszystkie elementy były jadalne, oprócz wstążeczki i drucika, który nadawał kształt rączki koszyka.
Przed upieczeniem ciasta zrobiłam jaja i uchwyt, ponieważ takie elementy muszą dobrze wyschnąć i stwardnieć. Jaja wykonałam na plastikowych pojemnikach dużych jajek-niespodzianek. Wystarczy obłożyć lukrem plastycznym pojemnik do połowy, dociąć równo brzegi i  ozdobić. Aby łatwiej było zdjąc z formy wysuszone jajo cukrowe, dobrze jest samą formę owinąć folią spożywczą i dopiero na nią nakładać lukier plastyczny.

W celu wykonania uchwytu koszyka przycięłam odpowiedni kawałek drucika miedzianego, ok. 45cm, i wygięłam go w łuk, a następnie obłożyłam lukrem plastycznym, tak by zostało ok. 5cm wolnego drucika po każdej stronie. Po wyschnięciu umocowałam masę dodatkowo wstążeczką, zakańczając kokardkami po obu stronach. Całość wystarczy wbić w gotowy koszyk i gotowe.

Trawę bardzo łatwo wykonać za pomocą nożyczek. Przygotowujemy odpowiednich rozmiarów pasek zielonego lukru plastycznego i jeden brzeg nacinamy na całej długości raz przy razie, tak by powstały pojedyncze kłącza trawy. Ten element najlepiej jest wykonać już w trakcie ostatecznego zdobienia tortu, ponieważ miękką trawkę najłatwiej jest uformować na koszyku wśród jaj.
Sam koszyk nie jest skomplikowany. Okrągłe ciasto (tort) smarujemy kremem maślanym i przyklajamy na przemian krótkie paski lukru plastycznego, tak by utworzyły wzór plecionego koszyka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  © Blogger template 'Morning Drink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP